Home | Looking for something? Sign In | New here? Sign Up | Log out

7 Eylül 2012 Cuma

Hızlı Geçiş Sistemi 30TL Limiti

Köprü ve otoyollarda Kartlı Geçiş Sistemi (KGS)’nin yerini alması planlanan Hızlı Geçiş Sistemi’nde (HGS) 30 TL bakiyenin altındaki geçişlerin “kaçak geçiş” olarak değerlendirileceğinin açıklanması, tüketici derneklerini ayağa kaldırdı

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 17 Eylül tarihinden itibaren ülke genelinde uygulanması planlanan ve dün tanıtımı yapılan Hızlı Geçiş Sistemi’nde (HGS) 30 liranın altında bakiyeye sahip araçların geçişinin kaçak sayılacağı ve bu etiketlerin kara listeye alınacağı açıklaması, tüketici derneklerinde büyük tepkiye neden oldu.
“Anayasa’ya aykırı”
Tüketiciler Birliği Onur Kurulu Başkanı Aydın Ağaoğlu, bu durumda 30 lirası olmayan vatandaşın seyahat özgürlüğünün olmayacağını, bunun ise Anayasa’ya ve Anayasa’nın eşitlik, sosyal devlet ve tüketicilerin korunması ilkelerine aykırı olduğunu belirterek, “Vatandaş eğer HGS’sinde 29 TL ile kaçak geçiş yaptı sayılırsa bunu yargı yoluyla iptal ettirir. Uygulamada ısrar edilirse Tüketiciler Birliği olarak hukukçularımıza inceletip toptan iptali için dava açabiliriz” diye konuştu
“Devlet kendine fon oluşturuyor!”
Tüketici Dernekleri Federasyonu (TUDEF) Başkanı Ali Çetin ise OGS’de 20 liralık dolum yaptırılarak miktar bitene kadar geçiş yapılabildiğini, bu uygulamanın ise ne mantığa, ne de yasa yapma tekniğine uymadığını belirterek “Bir işlemin suç ya da ‘kaçak’ kaçak olarak belirlenmesi için bir kanun gereklidir. Bu da şöyle suç olmaz. Bir araç sahibinin hesabında geçisi kadar para varken, uygulanırsa bu yasaya aykırıdır. Bunun tek nedeni olabilir. Ulaştırma Bakanlığı, tüketicilerin kullanmadığı bir parayı kendisi için bir fon oluşturmak için kullanıyor. 45 lirayken uyarı gidiyorsa bir milyon araçta bu 45 milyon lira eder… Devlet kendine vatandaşın cebinden kullanacağı bedava bir fon oluşturuyor. Böyle bir uygulama olursa iptali için doğrudan dava açarız” diye konuştu
Karayolları ve PTT topu birbirlerine atıyor
Konuyla ilgili olarak görüşlerine başvurulan Karayolları Genel Müdürlüğü ve PTT yetkilileri ise sorumluluğu birbirlerinin üzerine atıyorlar. PTT Genel Müdürü Osman Tural 30 TL alt limitin Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından belirlendiğini ifade ederken Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileri ise tüm şartları PTT’nin belirlediğini, Karayolları’nın hiçbir şart veya sınırlama ileri sürmediğini kaydetti.
HGS nereden alınacak?
HGS sistemi devreye alındığı zaman etiket satışları öncelikle tüm PTT Merkez, şubeleri ile otoyollar üzerinde bulunan PTT işyerlerinden gerçekleştirilecek. Etiketlere bakiye yükleme işlemleri de ilk başta yine PTT merkez, şubeleri ile otoyollar üzerindeki PTT işyerlerinden ve PTTMatiklerinden yapılacak.
Şu anda otoyollar üzerindeki 29 noktada PTT işyeri kuruldu. PTT işyeri kurulan istasyonlar ise şöyle: Niğde-Şanlıurfa Otoyolunda Adana Batı, Adana Doğu, İskenderun, Gaziantep, Batı,Şanlıurfa,Mersin İstasyonları; Ankara-Edirne Otoyolunda Akıncı, Edirne, Çorlu, Babaeski, Adapazarı, Gerede, Çamlıca, Boğaziçi köprüsü, Gebze, Dilovası, Kandıra, FSM Köprüsü, Kınalı, Hadımköy, Avcılar, Mahmutbey istasyonları; İzmir-Aydın-Çeşme Otoyolu Aydın, Belevi, Çeşme, Germencik, Işıkkent, Narlıdere.
PTT işyerleri Akıncı istasyonunda giriş ve çıkış gişelerinde, diğer istasyonlarda çıkış gişelerine kuruldu.

17 Eylülde Hızlı Geçiş Sİstemi başlıyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, Hızlı Geçiş Sistemi'nin uygulamasının, 17 Eylül'den itibaren ülke genelinde başlayacağını belirtti.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Hızlı Geçiş Sistemi'nin (HGS) uygulamasının, 17 Eylül'den itibaren ülke genelinde başlayacağını belirterek, "Bizim amacımız, 2013 yılbaşına kadar Kartlı Geçiş Sistemi'nin (KGS) yerini HGS'nin alması" dedi.

Bakan Yıldırım, Rixos Otel'de düzenlenen HGS tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, bugüne kadar köprülerde ve otoyollarda Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) ve KGS'nin uygulandığını hatırlattı.

OGS'nin daha seri geçiş imkanı sağladığını ancak KGS'nin yoğun zamanlarda tıkanmalara neden olduğunu dile getiren Yıldırım, vatandaşların bu durumdan mağdur olduklarına işaret etti.

Yıldırım, HGS'nin devreye girmesiyle kısa bir süre içinde KGS'nin tamamen ortadan kalkacağını belirterek, yaklaşık 8 milyon KGS kartı sahibinin bu kartlardaki paraları harcadıktan sonra HGS'ye geçeceklerini söyledi.

"Bizim amacımız, 2013 yılbaşına kadar KGS'nin yerini HGS'nin alması" diyen Yıldırım, HGS uygulamasının 17 Eylül'den itibaren ülke genelinde başlayacağını bildirdi.

Daha sonra HGS'deki geçiş etiketini tanıtan Yıldırım, yapışkan tipi etiketin 5 lira, kart tipi etiketin ise 15 liradan satılacağını kaydetti.

Etiketlerin araba camına yapıştırıldıktan sonra otomatik geçmeye başlanacağını ifade eden Yıldırım, HGS'nin kullanımının ve temininin son derece kolay olduğunu belirtti.

HGS etiketlerinin tüm PTT şubelerinden alınabileceği gibi, otoyol ve köprü girişlerine kurulan 29 PTT gişesinin yanı sıra yollar üzerindeki dinlenme tesisleri ve benzin istasyonlarından da temin edilebileceğini vurgulayan Yıldırım, şöyle konuştu:

"Bizim bütün işimiz gücümüz vatandaşın hayatını kolaylaştırmak. Temini kolay olsun, hemen geçsin, bu sistemi kurma amacımız buydu. Vatandaşlarımız bunu kısa sürede benimseyecek, artık yaşadıkları bu çile sona erecek. Bunu ortadan kaldırmak için Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ile PTT Genel Müdürlüğü bu sistemi geliştirdi. 17 Eylül'den itibaren başlıyor. Gişelerin olmadığı hiçbir otoyol giriş çıkışı kalmayacak. Küçük yerlerde bir, büyük yerlerde başlangıçta iki tane gişe koyacağız."

-"Hem hızlı hem ucuz"-

Etiketlerin aynanın altına gelecek şekilde, cama yapıştırılması durumunda görüşün engellenmeyeceğini belirten Yıldırım, "Artık geçiş serbest" dedi.

Yıldırım, HGS'yi kullananların KGS'ye göre yüzde 20 daha ucuza geçiş yapma imkanına kavuşacağına dikkati çekerek, "Hem hızlı geçecek hem kolay temin edecek hem daha az ödeyecek" diye konuştu.

PTT müşterilerine HGS etiketlerinin ücretsiz verileceğini bildiren Yıldırım, sistemin kaçak veya suça karışmış araçların takibinin ve tespitinin yapılmasını kolaylaştıracağını söyledi.

Yıldırım, "Ümit ediyorum ki vatandaşlarımız zamanla OGS'yi de terk edecek ve HGS tek geçiş sistemi olarak kullanılacak. Böylece farklı sistemlerin getirdiği karışıklık ortadan kalkacak" dedi.

Sistemin yazılımlarının büyük bir kısımın Türkiye'de yapıldığını ifade eden Yıldırım, sorun çıkması halinde bunun giderilmesinin daha kolay olacağını, güvenlik açısından da daha emniyetli olduğunu vurguladı.

Bakanlığın yaptığı çalışmalar hakkında da bilgi veren Yıldırım, KGM ile TRT'nin yeni bir proje üzerinde çalıştığını, proje tamamlandığında sürücülerin sürüş esnasında koşullarla ilgili kapsamlı bir şekilde bilgilenme imkanına kavuşacaklarını anlattı.

Bakan Yıldırım, HGS'ye yüklenecek para tutarının en az 60 lira olduğunu hatırlatarak, bunun yüksek olup olmadığının sorulması üzerine, bu rakamın aracın otoyollarda gidiş ve dönüşüne göre hesaplandığını kaydetti.

Yıldırım, HGS etiket satışlarının bugünden itibaren başladığını bildirdi.

Bugün bir gazetede yer alan kamu güvenliğinin gerektirdiği ve zorunlu kıldığı durumlarda Twitter ve Facebook'ta erişimin anlık ya da saatlik engellenebileceğine ilişkin haberin sorulması üzerine Bakan Yıldırım, "Bizim böyle bir çalışmamız yok. Sosyal medyada anlık durdurmada olmaz. Zaten ne oluyorsa bir anda oluyor" cevabını verdi.

Bakan Yıldırım, toplantının ardından HGS etiketini aracının ön camına kendisi yapıştırdı.

Engelsiz geçiş, geçiş anında otomatik ücret tahsisi, trafik akışında süreklilik sağlayacak sistemde; pilsiz, çalışma enerjisini radyo frekanslı okuyucudan geçerken alan, üzerine geçiş bilgisi yazılabilen, silinebilen, silikon korumalı, çıkartılmak istendiğinde kendi kendisini yok eden yüksek güvenlik seviyesinde ve klonlanamaz etiketler kullanılacak.

Vatandaşlar, herhangi bir hesapla bağlantısı olmayan KGS kartlarındaki paralarını, HGS etiketine aktarabilecek.

Muhabir: Tamer Toğanaş-Arife Yıldız Ünal

Yayıncı: Zülal Eser - ANKARA

6 Eylül 2012 Perşembe

PTT HGS Hzılı geçiş sistemi para yükleme

Ptt yeni bir hizmet daha “ Ptt HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) Para Yükleme İşlemi ”Hgs sistemi ile artık köprü ve otoyol gişelerinde bekleme sona erecek. Öncede kullanılan KGS (Kartlı Geçiş Sistemi), yerine HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) alacak. Hgs para yükleme işlemlerinizi Ptt şubelerinden, ptt matiklerden, HGS yükleme işlemlerinizi yaptıra bilirsiniz.

HGS Nezaman Başayacak

Hızlı Geçiş Sistemi (HGS), 17 Eylül'den itibaren ülke genelinde kullanılmaya başlanacak.

HGS'nin tarihi belli oldu
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Hızlı Geçiş Sistemi'nin (HGS) 17 Eylül'de ülke genelinde kullanılacağını, 2013 yılı başına kadar Kartlı Geçiş Sistemi'nin yerini almasını amaçladıklarını açıkladı.

İstanbul başta olmak üzere otoyol ve köprü geçişlerinde trafiğin akışını yavaşlatan Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) tamamen bitecek.

8 milyon KGS kartının yerini Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) kartları alacak.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, KGS’nin yerine Hızlı Geçiş Sistemi'nin geleceğini açıkladı.

Bakan Yıldırım, HGS'nin 17 Eylül'de ülke genelinde kullanılacağını, 2013 yılı başına kadar KGS'nin yerini almasını amaçladıklarını ifade etti.

KGS'DEN YÜZDE 20 DAHA UCUZ
Yıldırım, HGS'nin yapışkan tipi etiketinin 5 lira olduğunu, kart tipi etiketin ise 15 liradan satışa sunulacağını belirterek, KGS'den yüzde 20 daha ucuz geçiş imkanı sağlayacağını belirtti.

PTT kart sahiplerinin HGS'nin yapışkan tipi etiketini ücretsiz alacağını söyledi.

HGS'nin, vatandaşın fiyatının yüksek olması nedeniyle fazla ilgi göstermediği Otomatik Geçiş Sistemi'ne de rakip olması bekleniyor.

Hızlı geçiş sistemi nezaman başlayacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından bugün tanıtımı yapılan ve Karayolları Genel Müdürlüğü ile PTT Genel Müdürlüğünce hazırlanarak işletilecek olan Hızlı Geçiş Sistemi 'nde (HGS ), iki tip etiket kullanılacak. Bunlardan biri cama içerden yapıştırılan etiket diğeri kart tipi etiket şeklinde olacak.

Sistem devreye alındığı zaman etiket satışları öncelikle tüm PTT Merkez, şubeleri ile otoyollar üzerindeki PTT İşyerlerinden gerçekleştirilecek. Etiketlere bakiye yükleme işlemleri de ilk başta yine PTT merkez, şubeleri ile otoyollar üzerindeki PTT işyerlerinden ve PTTMatiklerinden yapılacak.

45 liranın altına düşünce cep telefonuna uyarı gelecek
HGS etiketlerine birinci sınıf araçlar için en az 60 lira, ikinci sınıf araçlarda 75 lira, üçüncü sınıf araçlarda 106 lira, dördüncü sınıf araçlarda 135 lira, beşinci sınıf araçlarda ise 163 lira yüklenecek.
Birinci sınıf araç etiketindeki para miktarı 45 liranın altına düşmesi durumunda sürücünün cep telefonuna uyarı mesajı gelecek, para miktarı 30 liranın altına düşmesi durumunda ise kara listeye alınan etiketin hesabı kapatılacak.

Etiketi kara listeye alınan araç sürücüsü, ücretli köprü ve otoyollardan geçmesine müteakip yasal süre içinde HGS etiketindeki para miktarını 30 liranın üzerine çıkarmaması durumunda söz konusu araç kaçak geçiş yapmış kabul edilecek.

HIZLI GEÇİŞ SİSTEMİ BAŞLIYOR


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Hızlı Geçiş Sistemi’nin (HGS) devreye girmesinin ardından zamanla KGS’nin ortadan kalkacağını belirterek, ilerleyen zamanlarda OGS’nin de ortadan kaldırılarak HGS’nin tek sistem olarak faaliyet göstermesi için çalışmalarının olduğunu söyledi.

PTT Genel Müdürlüğü ve Karayolları Genel Müdürlüğü arasında imzalanan protokol çerçevesinde, ücretli geçiş yapılan otoyol ve köprülerde kuyrukların önlenmesi, vatandaşların hizmeti en kısa sürede ve ucuz şekilde alabilmesini teminen OGS ve KGS dışında yeni bir sistem olan Hızlı Geçiş Sistemi’nin (HGS) tanıtımı Rixos Grand Ankara’da yapıldı. Tanıtım toplantısına Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, PTT Genel Müdürü Osman Kural, Cahit Turhan, HGS Proje Müdürü Erhan Ark katıldı.

HGS’nin tanıtım toplantısında bir konuşma yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, köprülerde ve otoyollarda iki tane sistem uygulandığını ve HGS’ye bu sistemlerden dolayı ihtiyaç duyduklarını söyledi.

OGS ve KGS sistemlerinin çalışma yönlerini anlatan Yıldırım, kullanılan iki sistemden OGS’nin kart okuma sistemi olmadığı için KGS’ye göre daha seri çalıştığını kaydetti.

OGS sisteminde algılama sistemi ile otoyollardan geçiş yapıldığını anlatan Yıldırım, KGS’de geçişlerin kart okutularak yapıldığı için ciddi zaman kayıplarına yol açtığının altı çizdi. KGS’de bir aracın bazen yarım dakikayı aşan geçiş gecikmesinin olduğunu ve sıra bekleyen vatandaşlar arasında zaman zaman tartışmaların yaşandığını ve kavgaya dönüştüğünü ifade eden Yıldırım, özellikle köprülerde ve ana yollarda ciddi zaman kayıplarının yaşandığını belirtti.

“KGS, HGS SİSTEMİ İLE ZAMANLA TAMAMEN ORTADAN KALKACAK”

İki tane sistem olması da aslında çok doğru bir şey olmadığını ve geçmiş dönemlerden gelen sistemin devam ettirildiğini kaydeden Yıldırım, konuşmasına şöyle devam etti: “KGS bu sistem ile birlikte tamamen kalkacak. Hemen bir günde kalkmayacak KGS sistemi ve elinde kart bulunduran 7-8 milyon vatandaşımız var. Onlar kartların içerisindeki paraları harcayacaklar. Ücretler bitince yenisini doldurmayacaklar ve HGS’ye geçecekler. Bizim amacımız ve hedefimiz KGS’nin yılbaşına kadar yani 2013 başına kadar HGS ile yer değiştirmesi. Bu hızlı geçiş sisteminin yılbaşından itibaren tam anlamı ile kullanılır hale gelmesi. İlk kullanımı 17 Eylül 2012 başlatıyoruz. 17 Eylül itibariyle köprülerde iki gişeyle başlayacağız. Peyderpey ihtiyaca göre bu sayı artacak ve yıl sonunda KGS’yi terk etmiş olacağız.”

“HGS’NİN ÜCRETİ 5 LİRA”

Hızlı Geçiş Sistemi’nin tanıtımını da yapan Bakan Yıldırım, HGS’nin OGS gibi ağır ve içi dolu bir kutu olmadığını belirtti.

OGS’yi almak için bir daire almak için ne lazımsa onu götürüldüğünü ifade eden Bakan Yıldırım, “Bir sürü evrak götürüyorsunuz. Bu öyle değil. Bu her yerde olacak. PTT olan her yerde bu var. Gittiğiniz zaman PTT’den 5 lira ödeyerek alıyorsunuz. Araç plakasını veriyorsunuz ve kayda giriyorsunuz, etiket veriliyor yapıştırılıyor iş bitiyor” diye konuştu.

HGS’nin kullanımı kadar temininde de çok ciddi kolaylık olduğunu belirten Yıldırım, “Bizim bütün işimiz gücümüz vatandaşların işini kolaylaştırmak. Başka bir derdimiz yok. Beklemeden geçsin, sistem ucuz olsun ve temini kolay olsun ve her yerde bulabilsin. Bu sistemini kurarken dikkat ettiğimiz hususlar bunlar. Vatandaşlarımız bunu çok kısa sürede benimseyecek ve artık bu yaşadıkları çile sona erecek. Bir yandan otomatik geçiş yapanlar var, bir yandan da böyle şişmiş vaziyette KGS’ye doğru zorlayanlar var. Öyle olunca otomatik geçiş yapanlarda yol kapandığı için geçemiyor. Herkes mağdur oluyor ve kavga nizam başlıyor. Bunu ortadan kaldırmak için arkadaşlar bu sistemi geliştirdi. Karayolları Genel Müdürlüğü ile PTT bunu yaptı. Sorumluluk noktasında da herhangi bir sıkıntısı yok. İkisi de bakanlığa karşı sorumlu oldukları için herhangi bir sorun olursa topu başkasına atma yok. Sistemin çalışması esas. Uzun süreden beri test ediliyor” dedi.

“HGS, 17 EYLÜL’DEN İTİBAREN BAŞLIYOR”

HGS’de testlerin tamamlandığını ve 17 Eylül 2012 itibariyle her yerde bu gişelerin olacağını söyleyen Bakan Yıldırım, otoyollarda sistemin olmadığı hiçbir giriş çıkış olmayacağını kaydetti.

Başlangıçta büyük plaza yenlerde iki tane gişe kuracaklarını ve küçük yerlerde tek gişe olacağını aktaran Yıldırım, konuşmasına şöyle devam etti: “Bazı küçük yerlerde tek gişe zaten, tek gişe yetiyor. Ama büyük plaza dedikleri yerlerde başlangıçta iki tane koyacağız daha sonra birden bire kaldıramadığımız için vatandaşın elinde KGS’ler var, vatandaşların mağdur olmaması için zamana yayacağız. Benim önerim vatandaşlarımız biran önce şu kart işinden, bu kart illetinden kurtulsun. Bunlar PTT’nin 4 bine yakın yerinde var. Zannediyorum şuanda PTT gişelerin orada da satış noktaları kuruyor. 29 noktada bu HGS’den temin etmek için belirlenen noktalar var.

Şimdi bu HGS’nin faziletlerini anlatalım. Az önce dedik her yere bundan yerleştirildi ve eksik olan yok. 94 otoban gişesinde, 387 müstakil gişede bunlar yerleştirilecek. İki türlü ürün var. Bir tanesi bu ve 5 liradır. Birde bunun daha fiyakalısı var. Kartonlu ve cepleri olan. İsteyen ondanda alabilir oda 15 lira. Yaptıkları iş aynı ve ama görüntüleri farklıdır. Birisi daha basit. Hangisini isterseniz. Trafik akışında süreklilik olacak. Dur kalk işi ortadan kalkıyor. Temin etme imkanı fevkalade geniş. PTT olan her yerde bunu alabileceksiniz. Hatta yollarındaki benzin istasyonlarında ve konaklama yerlerinde alma imkanına sahip olacaksınız. Birbaşka güzelliği de HGS alan KGS’ye yüzde 20 daha az ödeme yapacak. Hem hızlı geçecek ve az ödeyecek. Hem de çok daha kolay temin edecek. Bunsan iyisi can sağlığı. Bütün avanajlar var. Vatandaşların bunu iyi değerlendirmesi gerekir diye düşünüyorum. Bunun bedeli 5 lira, diğer ürünün bedeli ise 15 liradır.”

“YILBAŞINDAN İTİBAREN KGS’DEN HGS’YE DÖNMEYİ BEKLİYORUZ”

HGS’nin nakit olarak veya banka hesabı ile alınabileceğini ifade eden Yıldırım, oto yollarda açılan müstakil mobil gişelerden de HGS’lerin alınabileceğini söyledi.

KGS’si bulunan vatandaşların kartlarındaki kredileri HGS’ye aktarma şanslarının olduğunun altını çizen Bakan Yıldırım, KGS bitmeden de HGS’ye geçme imkanı olacağını belirtti.

PTT bonus kart olanların etiket için 5 lira ödemeyeceğini belirten Yıldırım, “Onlara bedava olacak. PTT’nin kart sahiplerine desteği var. Tabiki bu önemli bir imkanı da getiriyor. Plaka tanımı sisteminde kaçak veya suça karışmış araçların takibi ve tespitinde de güvenlik birimlerine çok ciddi bir kolaylık getiriyor ve destek sağlıyor. 17 Eylül’de yurt genelinde başlatıyoruz. Yoğun yerlerde iki gişe, az yoğun yerlerde tek gişe olarak çalışacak. Zaman içerisinde 1 Ocak 2013 kadar da tamamen KGS’den HGS’ye dönmeyi bekliyoruz. İkinci adım belki tek sisteme indirgemektir. HGS ve OGS arasında bir çalışma var. İkinci adım tek sisteme indirmektir. Vatandaşlarımız zamanla OGS’yi terk edecek. Tek geçiş sistemi olarak HGS’ye geçiş olacak. Böylece farklı sistemlerin oluşturduğu olumsuzlukları da ortadan kaldırmış olacağız” diye konuştu.

Gazetecilerin sorularını da cevaplandıran Bakan Binali Yıldırım, bir gazetecinin karta en az yüklenmesi gereken tutarın 60 lira olması gerektiğini ve bu ücretin yüksek bulup bulmadıklarını sorması üzerine, “Hesap şöyle yapılıyor. Otoyollarda ve köprülerde diyelim ki; sürücü girdiği noktadan çıktığı noktaya kadar ve çıktığı noktadan geri aynı dönüş yerine kadar seyahati boyunca ödemesi gereken miktar 60 liradır. Bu yüzden 60 liradır. Birde tabii ki araçların cinslerine göre geçiş ücretleri farklı olduğu için, örneğin kamyon ise gittiği mesafe bu ücrete göre daha kısa mesafe olacaktır. 60 lira yüksek bir bedel değil ve makul bir bedel. Bir sorun olacağını zannetmiyoruz. Edirne’den girdi ve Ankara’dan çıktı. İstanbul-Ankara arası ve Edirne-Ankara arası köprüler hariç gidiş geliş için zaten bu bedeli veriyor. Kartta para olmadığı zaman yolda duruyum birazda daha alayım diyecek hali yok. Yoksa millete külfet olsun diye bir düşüncemiz yok. Bunların hepsi bir hesaba dayanıyor” diye konuştu.

“HGS’nin PTT şubelerinde satılmaya başladı mı?” sorusuna ise Bakan Yıldırım, bugünden itibaren PTT şubelerinden satışlarının başladığını söyledi.

“TWİTTER VE FACEBOOK’A ANLIK MÜDAHALE ETMESİ SÖZ KONUSU DEĞİLDİR”

Başka bir gazetenin bugün gazetelerde yer alan gerginlik oluşturabilecek bazı olaylarla ilgili sosyal medyada örgütlenmenin önüne geçebilmek için veya bunu kontrol edebilmek adına Twitter ve Facebook sosyal sitelerinde anlık bir durdurma yapıla bilmek için çalışmaların olduğu yönündeki haberlerin yer aldığının sorulması üzerine de Bakan Yıldım, böyle bir çalışmanın olmadığını ve sosyal medyada anlık bir durdurmanın olamayacağını belirterek, “Ne oluyorsa biranda oluyor” diye cevap verdi.

Açıklamalarının ardından ilk HGS’nin etiketi Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın makam aracına takıldı .

5 Eylül 2012 Çarşamba

hızlı geçiş sistemi

HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) ve otoyol- köprü özelleştirmesi

Hızlı Geçiş Sistemi (HGS)

Hızlı Geçiş Sistemi HGS, 17 Eylül 2012 tarihinde başlıyor.
Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) nin yerini alacak sistemde cama yapışan RFID etiket veya Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın deyimiyle “Fiyakalı” kart kullanılacak.
Cama yapışan etiket bedeli 5 TL. Fiyakalı Kartın bedeli 15 TL. olacak.
Bu etiket veya Fiyakalı kart PTT şubelerinden veya yoldaki benzin istasyonlarından alınabilecek. Aldın, cama yapıştırdın, gişeye geldiğinde ne olacak?
Önemli kısmı da burası zaten. Gişeden geçmek için hesapta bulundurulması gereken miktar var. HGS etiketlerini araçlarının cinsine uygun alacak olan sürücüler, birinci sınıf araçları için alacakları etikete en az 60 lira, ikinci sınıf araçlarda 75 lira, üçüncü sınıf araçlarda 106 lira, dördüncü sınıf araçlarda 135 lira, beşinci sınıf araçlarda ise 163 lira yükleyecekler.
Birinci sınıf araç etiketindeki para miktarı 45 liranın altına düşmesi durumunda sürücünün cep telefonuna uyarı mesajı gelecek, para miktarı 30 liranın altına düşmesi durumunda ise kara listeye alınan etiketin hesabı kapatılacak.
Bir sürü laf kalabalığının amacı 8 Milyon KGS kartlı aboneden başlangıçta 65-75 TL. parayı almak. Hesaplarda ise sadece birinci sınıf araçlar için 45 TL.lik blokenin sağlanması. Öyleyse bir hesap yapalım. Başlangıçta alınan etiket ve fiyakalı kart bedellerinden ortalama 80.000.000 TL. Garanti paradır. Bankaya ilk seferde yatırılması gereken bedel ortalama 800.000.000 TL. Hesaplarda sürekli kalacak bloke miktar ortalama 400.000.000 TL. dir.  (Rakamlar yeni paraya göredir. Hep derler ya eski paraya göre altı sıfır daha koyunuz.)
Bir süre sonra OGS geçişleri de HGS’ye dahil edilecek. OGS abonesi Cyclops Teknoloji A.Ş.ye göre 2.000.000 civarındadır.
OGS sistemini Aselsan yapmıştı. OGS sistemini yapan Aselsan HGS’yi de yapardı. HGS’nin neden Aselsan’a verilmediği soru işaretidir. HGS, adı sanı duyulmamış, bu konuda yeterli referansı olmayan TETAŞ Grup Şirketi Cyclops Teknoloji A.Ş.ye verilmiştir. Bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yazsın.
OGS sisteminde geçişlerde hızın 30 km. düşürülmesi zorunlu olduğu halde, gişeyi tutturamayan pek çok araç gişe bariyerlerine çarpmıştı. HGS tanıtımında Lombardini marka araçla hız testi yapılmış. Amaç belli, 195 Km/h hızla giden aracı bile okuduğunu göstermek ama bizim millet plakaları kapatıp geçmeyi de beceriyor.
OGS’den gelecek miktarı da hesaba dahil ettiğimizde bloke miktarın 600.000.000 TL. civarında olacağını görebiliriz.
Bu kadar büyük bir paranın işletme geliri kimin olacak?
İşte sıra onu açıklamaya geldi.
OTOYOLLAR VE KÖPRÜLERİN ÖZELLEŞTİRİLMESİ
TC Başbakanlık Özelleştirme İdaresi tarafından Oto ve köprülerin 25 yıllığına işletme ihalesine 03 Eylül 2012 günü 5 adet başvuru yapıldı. Başvuru yapan firmalardan ihaleyi kimin kazanacağı önümüzdeki günlerde belli olacak. Biri tek başına, diğerleri ortaklık firmalarının aralarında, Fransız, İtalyan, Arjantin firmaları var. Tek başına talip olan Vinci Concessions Holding A.Ş. bir Fransız firması. Ermeni meselelerinde ilk akla gelen Fransız firmalarını protesto oluyor. Vinci Concessions Holding kazanırsa köprü ve yolları kullanmayız olur biter. Bu konuda yazacak çok şey var ama konuyu dağıtmayalım.
İhaleyi kazanan şirkete deniyor ki, 600.000.000 TL. (333.000.000 $) ın hazır, bankada bekliyor. Artık, çok net olan aylık gelir tablosu da önlerine konmuştur. Bilançoya bakılacak, 25 yılda ne kadar kazanırım diye hesap edilecek. Basit yani. Ödeyecekleri parayı çıkartacakları garanti bir işe neden girmesinler?
Başbakanlık Özelleştirme Dairesi Başkanlığınca hazırlanan Otoyollar ve Köprülerin Özelleştirilmesi Ön Tanıtım Dokümanı lütfen okuyunuz. Tüm gelir gider hesapları bulunuyor.
BEN SORUYORUM, SİZ DE SORUN..
1.HGS neden Aselsan yerine TETAŞ Grup Şirketi Cyclops Teknoloji A.Ş. ne verilmiştir?
2.Milletin parası ile yapılan, otoyol ve köprüler para basarken özelleştirme gerekçesini açıklayınız.

hızlı geçiş sistemi tl sınırı


17 Eylül'de kullanıma girecek Hızlı Geçiş Sistemi'nde 30 liranın altına düşen HGS etiketi "kara listeye" alınacak

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, 17 Eylül'de kullanıma girecek Hızlı Geçiş Sistemi'nin KGS'den %20 ucuz geçiş imkanı sağlayacağını açıkladıSonra Oku
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Hızlı Geçiş Sistemi'nin (HGS) 17 Eylül'de ülke genelinde kullanılacağını, 2013 yılı başına kadar Kartlı Geçiş Sistemi'nin yerini almasını amaçladıklarını bildirdi.
Yıldırım, Hızlı Geçiş Sistemi'nin (HGS) yapışkan tipi etiketinin 5 lira olduğunu, kart tipi etiketin ise 15 liradan satışa sunulacağını belirterek, Kartlı Geçiş Sistemi'nden (KGS) yüzde 20 daha ucuz geçiş imkanı sağlayacağını, PTT kart sahiplerinin HGS'nin yapışkan tipi etiketini ücretsiz alacağını söyledi.
30 liranın altına düşen HGS etiketi ''kara listeye'' alınacak
Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) etiketlerine birinci sınıf araçlarda en az 60 lira, ikinci sınıf araçlarda 75 lira, üçüncü sınıf araçlarda 106 lira, dördüncü sınıf araçlarda 135 lira, beşinci sınıf araçlarda ise 163 lira yüklenecek.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından bugün tanıtımı yapılan ve Karayolları Genel Müdürlüğü ile PTT Genel Müdürlüğünce hazırlanarak işletilecek olan Hızlı Geçiş Sistemi'nde (HGS), iki tip etiket kullanılacak. Bunlardan biri cama içerden yapıştırılan etiket diğeri kart tipi etiket şeklinde olacak.
Etiketler, pilsiz, çalışma enerjisini radyo frenkanslı okuyucudan geçerken alan, üzerine geçiş bilgisi yazılabilen, silinebilen, silikon korumalı, çıkartılmak istendiğinde kendi kendisini yok eden, yüksek güvenlik seviyesinde ve klonlanamayacak.
Araçların otoyol şeritlerine giriş ve çıkış verileri kullanılarak ödemeleri gereken ücret hesaplanacak, ücret karşılığı miktar müşterinin etikete bağlı hesaplarından karşılanacak. Etiket bulundurmadan geçiş yapan araçların plakaları, sistem tarafından çekilen fotoğraflardan tespit edilerek, cezai işlemler için plaka sahibine tebligat yapılacak.
Etiketi bulunan ancak sistem tarafından algılanmayan araçlarda ise görevliler, plakadan araçlarınHGS etiketlerinin olup olmadığını kontrol edecek.

HGS etiketleri nereden ve nasıl alınacak
Sistem devreye alındığı zaman etiket satışları öncelikle tüm PTT Merkez, şubeleri ile otoyollar üzerindeki PTT İşyerlerinden gerçekleştirilecek. Etiketlere bakiye yükleme işlemleri de ilk başta yine PTT merkez, şubeleri ile otoyollar üzerindeki PTT işyerlerinden ve PTTMatiklerinden yapılacak.
Şu anda otoyollar üzerindeki 29 noktada PTT işyeri kuruldu. PTT işyeri kurulan istasyonlar, Niğde-Şanlıurfa Otoyolunda Adana Batı, Adana Doğu, İskenderun, Gaziantep, Batı,Şanlıurfa,Mersin İstasyonları; Ankara-Edirne Otoyolunda Akıncı, Edirne, Çorlu, Babaeski, Adapazarı, Gerede, Çamlıca, Boğaziçi köprüsü, Gebze, Dilovası, Kandıra, FSM Köprüsü, Kınalı, Hadımköy, Avcılar, Mahmutbey istasyonları; İzmir-Aydın-Çeşme Otoyolu Aydın, Belevi, Çeşme, Germencik, Işıkkent, Narlıdere.
PTT işyerleri Akıncı istasyonunda giriş ve çıkış gişelerinde, diğer istasyonlarda çıkış gişelerine kuruldu.

Araçlar 5 sınıf üzerinden ücretlendirilecek
Köprü ve otoyollarda araçlar 5 sınıf üzerinden ücretlendiriliyor. Aks aralığı (dingil mesafesi) 3.20 metre altında olan araçlar 1. sınıf (Motosiklet, otomobil, kamyonet, minibüs, arazi Taşıtı vb.), aks aralığı 3.20 metre ve üzerinde olan her türlü 2 akslı araç 2. sınıf (minibüs, kamyonet, otobüs vb.), aks adedi (dingil sayısı) 3 tane olan her türlü araç 3. sınıf, dingil sayısı 4 ve 5 adet olan her türlü araç 4. sınıf, dingil sayısı 6 ve daha fazla olan kamyon treyler vb. araçlar da 5. sınıf araç olarak tanımlanıyor.
HGS etiketlerini araçlarına uygun alacak olan sürücüler, birinci sınıf araçları için alacakları etikete en az 60 lira, ikinci sınıf araçlarda 75 lira, üçüncü sınıf araçlarda 106 lira, dördüncü sınıf araçlarda 135 lira, beşinci sınıf araçlarda ise 163 lira yükleyecek.
Birinci sınıf araç etiketindeki para miktarı 45 liranın altına düşmesi durumunda sürücünün cep telefonuna uyarı mesajı gelecek, para miktarı 30 liranın altına düşmesi durumunda ise kara listeye alınan etiketin hesabı kapatılacak.
Etiketi kara listeye alınan araç sürücüsü, ücretli köprü ve otoyollardan ''kaçak'' geçtiği kabul edilecek ve araç sürücüsüne cezai işlem için tebligat yapılacak. Yasal süre içinde HGS etiketindeki para miktarını 30 liranın üzerine çıkaran sürücünün geçiş ücreti yatırtığı paradan düşülerek ceza uygulanmayacak, ancak yasal süre içinde yeterli parayı yatırmayan sürücünün aracına kaçak geçiş muamelesi yapılacak.

hızlı geçiş sistemine geçiş


Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) etiketlerine birinci sınıf araçlarda en az 60 lira, ikinci sınıf araçlarda 75 lira, üçüncü sınıf araçlarda 106 lira, dördüncü sınıf araçlarda 135 lira, beşinci sınıf araçlarda ise 163 lira yüklenecek. 30 liranın altına düşen HGS etiketi “kara listeye” alınacak.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından bugün tanıtımı yapılan ve Karayolları Genel Müdürlüğü ile PTT Genel Müdürlüğünce hazırlanarak işletilecek olan Hızlı Geçiş Sistemi'nde (HGS), iki tip etiket kullanılacak. Bunlardan biri cama içerden yapıştırılan etiket diğeri kart tipi etiket şeklinde olacak.
60 LİRASI OLMAYANA GEÇİŞ YOK
Etiketler, pilsiz, çalışma enerjisini radyo frenkanslı okuyucudan geçerken alan, üzerine geçiş bilgisi yazılabilen, silinebilen, silikon korumalı, çıkartılmak istendiğinde kendi kendisini yok eden, yüksek güvenlik seviyesinde ve klonlanamayacak.
Araçların otoyol şeritlerine giriş ve çıkış verileri kullanılarak ödemeleri gereken ücret hesaplanacak, ücret karşılığı miktar müşterinin etikete bağlı hesaplarından karşılanacak. Etiket bulundurmadan geçiş yapan araçların plakaları, sistem tarafından çekilen fotoğraflardan tespit edilerek, cezai işlemler için plaka sahibine tebligat yapılacak.
Etiketi bulunan ancak sistem tarafından algılanmayan araçlarda ise görevliler, plakadan araçların HGS etiketlerinin olup olmadığını kontrol edecek.
HGS etiketleri nereden ve nasıl alınacak

Sistem devreye alındığı zaman etiket satışları öncelikle tüm PTT Merkez, şubeleri ile otoyollar üzerindeki PTT İşyerlerinden gerçekleştirilecek. Etiketlere bakiye yükleme işlemleri de ilk başta yine PTT merkez, şubeleri ile otoyollar üzerindeki PTT işyerlerinden ve PTTMatiklerinden yapılacak.
Şu anda otoyollar üzerindeki 29 noktada PTT işyeri kuruldu. PTT işyeri kurulan istasyonlar, Niğde-Şanlıurfa Otoyolunda Adana Batı, Adana Doğu, İskenderun, Gaziantep, Batı,Şanlıurfa,Mersin İstasyonları; Ankara-Edirne Otoyolunda Akıncı, Edirne, Çorlu, Babaeski, Adapazarı, Gerede, Çamlıca, Boğaziçi köprüsü, Gebze, Dilovası, Kandıra, FSM Köprüsü, Kınalı, Hadımköy, Avcılar, Mahmutbey istasyonları; İzmir-Aydın-Çeşme Otoyolu Aydın, Belevi, Çeşme, Germencik, Işıkkent, Narlıdere.
PTT işyerleri Akıncı istasyonunda giriş ve çıkış gişelerinde, diğer istasyonlarda çıkış gişelerine kuruldu.
Araçlar 5 sınıf üzerinden ücretlendirilecek
Köprü ve otoyollarda araçlar 5 sınıf üzerinden ücretlendiriliyor.
Aks aralığı (dingil mesafesi) 3.20 metre altında olan araçlar 1. sınıf (Motosiklet, otomobil, kamyonet, minibüs, arazi Taşıtı vb.), aks aralığı 3.20 metre ve üzerinde olan her türlü 2 akslı araç 2. sınıf (minibüs, kamyonet, otobüs vb.), aks adedi (dingil sayısı) 3 tane olan her türlü araç 3. sınıf, dingil sayısı 4 ve 5 adet olan her türlü araç 4. sınıf, dingil sayısı 6 ve daha fazla olan kamyon treyler vb. araçlar da 5. sınıf araç olarak tanımlanıyor.
HGS etiketlerini araçlarına uygun alacak olan sürücüler, birinci sınıf araçları için alacakları etikete en az 60 lira, ikinci sınıf araçlarda 75 lira, üçüncü sınıf araçlarda 106 lira, dördüncü sınıf araçlarda 135 lira, beşinci sınıf araçlarda ise 163 lira yükleyecek.
Birinci sınıf araç etiketindeki para miktarı 45 liranın altına düşmesi durumunda sürücünün cep telefonuna uyarı mesajı gelecek, para miktarı 30 liranın altına düşmesi durumunda ise kara listeye alınan etiketin hesabı kapatılacak.
Etiketi kara listeye alınan araç sürücüsü, ücretli köprü ve otoyollardan “kaçak” geçtiği kabul edilecek ve araç sürücüsüne cezai işlem için tebligat yapılacak. Yasal süre içinde HGS etiketindeki para miktarını 30 liranın üzerine çıkaran sürücünün geçiş ücreti yatırtığı paradan düşülerek ceza uygulanmayacak, ancak yasal süre içinde yeterli parayı yatırmayan sürücünün aracına kaçak geçiş muamelesi yapılacak.
DİĞER HABERLER
HGS İle İlgili Bakanın Açıklaması:
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Hızlı Geçiş Sistemi'nin (HGS) yapışkan tipi etiketinin 5 lira olduğunu, kart tipi etiketin ise 15 liradan satışa sunulacağını belirtti. HGS'ye yüklenecek para tutarı ise en az 60 lira olacak.
Bakan Yıldırım, GS tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, bugüne kadar köprülerde ve otoyollarda Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) ve KGS'nin uygulandığını hatırlattı.
OGS'nin daha seri geçiş imkanı sağladığını ancak KGS'nin yoğun zamanlarda tıkanmalara neden olduğunu dile getiren Yıldırım, vatandaşların bu durumdan mağdur olduklarına işaret etti.
Yıldırım, HGS'nin devreye girmesiyle kısa bir süre içinde KGS'nin tamamen ortadan kalkacağını belirterek, yaklaşık 8 milyon KGS kartı sahibinin bu kartlardaki paraları harcadıktan sonra HGS'ye geçeceklerini söyledi.
“Bizim amacımız, 2013 yılbaşına kadar KGS'nin yerini HGS'nin alması” diyen Yıldırım, HGS uygulamasının 17 Eylül'den itibaren ülke genelinde başlayacağını bildirdi.
Daha sonra HGS'deki geçiş etiketini tanıtan Yıldırım, yapışkan tipi etiketin 5 lira, kart tipi etiketin ise 15 liradan satılacağını kaydetti.

Etiketlerin araba camına yapıştırıldıktan sonra otomatik geçmeye başlanacağını ifade eden Yıldırım, HGS'nin kullanımının ve temininin son derece kolay olduğunu belirtti.
HGS NEREDEN ALINIR, HGS NASIL ALINIR?
HGS etiketlerinin tüm PTT şubelerinden alınabileceği gibi, otoyol ve köprü girişlerine kurulan 29 PTT gişesinin yanı sıra yollar üzerindeki dinlenme tesisleri ve benzin istasyonlarından da temin edilebileceğini vurgulayan Yıldırım, şöyle konuştu:
“Bizim bütün işimiz gücümüz vatandaşın hayatını kolaylaştırmak. Temini kolay olsun, hemen geçsin, bu sistemi kurma amacımız buydu. Vatandaşlarımız bunu kısa sürede benimseyecek, artık yaşadıkları bu çile sona erecek. Bunu ortadan kaldırmak için Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ile PTT Genel Müdürlüğü bu sistemi geliştirdi. 17 Eylül'den itibaren başlıyor. Gişelerin olmadığı hiçbir otoyol giriş çıkışı kalmayacak. Küçük yerlerde bir, büyük yerlerde başlangıçta iki tane gişe koyacağız.”
“Hem hızlı hem ucuz”
Etiketlerin aynanın altına gelecek şekilde, cama yapıştırılması durumunda görüşün engellenmeyeceğini belirten Yıldırım, “Artık geçiş serbest” dedi.
Yıldırım, HGS'yi kullananların KGS'ye göre yüzde 20 daha ucuza geçiş yapma imkanına kavuşacağına dikkati çekerek, “Hem hızlı geçecek hem kolay temin edecek hem daha az ödeyecek” diye konuştu.
PTT müşterilerine HGS etiketlerinin ücretsiz verileceğini bildiren Yıldırım, sistemin kaçak veya suça karışmış araçların takibinin ve tespitinin yapılmasını kolaylaştıracağını söyledi.
Yıldırım, “Ümit ediyorum ki vatandaşlarımız zamanla OGS'yi de terk edecek ve HGS tek geçiş sistemi olarak kullanılacak. Böylece farklı sistemlerin getirdiği karışıklık ortadan kalkacak” dedi.
EN AZ 60 LİRA
Bakan Yıldırım, HGS'ye yüklenecek para tutarının en az 60 lira olduğunu hatırlatarak, bunun yüksek olup olmadığının sorulması üzerine, bu rakamın aracın otoyollarda gidiş ve dönüşüne göre hesaplandığını kaydetti.
Yıldırım, HGS etiket satışlarının bugünden itibaren başladığını bildirdi.
Yıldırım, toplantının ardından HGS etiketini aracının ön camına kendisi yapıştırdı.
Engelsiz geçiş, geçiş anında otomatik ücret tahsisi, trafik akışında süreklilik sağlayacak sistemde; pilsiz, çalışma enerjisini radyo frekanslı okuyucudan geçerken alan, üzerine geçiş bilgisi yazılabilen, silinebilen, silikon korumalı, çıkartılmak istendiğinde kendi kendisini yok eden yüksek güvenlik seviyesinde ve klonlanamaz etiketler kullanılacak.
Vatandaşlar, herhangi bir hesapla bağlantısı olmayan KGS kartlarındaki paralarını, HGS etiketine aktarabilecek.
Hgs Hızlı geçiş sistemi başladımı
İSTANBUL başta olmak üzere otoyol ve köprü geçişlerinde trafiğin akışını yavaşlatan Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) 17 Eylülde yerini Hızlı Geçiş Sistemine (HGS) bırakacak. 10 milyon KGSnin değişeceği sisteme 10 milyon dolarlık yatırım yapılacak. Sistemin değişmesinin en önemli nedenlerinden biri ise KGS gişeleri önünde kartı olmayan sürücülerin otomobilden inip arkada bekleyenlerden kart istemesiyle oluşan trafiğin önüne geçmek.
İstanbul başta olmak üzere otoyol ve köprü geçişlerinde trafiğin akışını yavaşlatan KGS tamamen bitecek. Bunun yerini HGS alacak. PTT ve Karayolları Genel Müdürlüğü işbirliğiyle hazırlanan yeni sistemi Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tanıtacak. HGS, vatandaşın fiyatının yüksek olması nedeniyle fazla ilgi göstermediği OGSye de rakip olacak. 5 banka tarafından 40 ila 60 liraya satılan OGSnin yerini 5 liraya satılan etiketler alacak. Cihazın içinde bir çip olacak ve çipe sürücü ve araç bilgileri yüklenecek. PTT şubelerinden alınabilecek olan HGSler yine PTT şubeleri başta olmak üzere benzin istasyonları, marketler hatta bakkallar da bile doldurulabilecek.
6 ay içinde tamamlanacak
İlk olarak İzmiri Aydın ve Çeşmeye bağlayan otoyollarda test edilen sistemde, 5 liraya alınacak etiketleri arabaların ön camına yapıştırmak yeterli olacak. Kartlar, gişe geçişleri sırasında aracı algılayarak, ücret tahsil edilecek. 500 civarındaki KGS gişeleri HGSye dönüşecek. Sisteme geçiş 6 ay içinde tamamlanacak.
Trafikte kontör bitti
HGS projesini geliştiren Cyclops Teknoloji A.Ş İş Geliştirme ve Satış Müdürü Erhan Ark, OGS ve KGS devreye alınarak, karayollarında nakit para tahsilatı işlemleri sonlandırıldı. Ancak KGS ile nakit para tahsilat sisteminin birbirine benzerliği dolayısı ile gişelerdeki dur-kalk, karttaki kontörün bitmesi gibi sorunlar ile karşılaşıldı. HGSnin otoyol ve köprülerdeki trafiği azaltması bekleniyor dedi.
10 milyon KGS nasıl değişecek
HGS etiketlerinin, ilk etapta, karayolu giriş ve çıkışlarına kurulmakta olan PTT-HGS satış ve dolum noktalarından satın alınabileceğini anlatan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri şu bilgileri sıraladı:
· Yükleme işlemleri, tüm PTT noktalarından, web sitesinden gerçekleş-tirilebilecek.
· Buna ek olarak SMS göndererek yükleme ve iPhone uygulaması kullanılarak yükleme seçenekleri üzerinde çalışmalar devam ediyor.
· Mevcut KGS kartı sahipleri PTTlerden kartları HGS etiketi ile değiştirebilecek.
· KGS içindeki kontör HGS etiketine aktarılacak.
Türkiyede otoyol geçiş sistemleri nasıl gelişti
Şu anda Türkiye genelinde yaklaşık 2 milyon OGS, 10 milyon KGS kullanıcısı ve toplamda 700 otoyol ve köprü gişesi bulunuyor.
Otoyol ve köprü gişelerinde ücret toplama işlemleri, ilk etapta nakit para tahsilatı ile gerçekleştiriliyordu.
OGS ve sonrasında KGS sistemlerine geçilerek gişelerdeki nakit para toplama işlemlerine son verildi.
Ancak OGS cihaz bedelinin yüksek olması ve satın alma prosedürlerinin fazlalığı dolayısı ile hedeflenen kullanıcı kitlesine ulaşılamadı.
KGS ile nakit para tahsilat sisteminin birbirine benzerliği dolayısı ile gişelerdeki dur-kalk sorunu bitmedi.
HGS Hızlı geçiş Sistemi Başlıyor (01.09.2012
8 milyon KGS kartın yerini Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) kartı alacak. HGS ‘etiketleri’ 5 liraya satılacak ve PTT şubelerinden temin edilecek. Kartlar marketlerde ve benzin istasyonlarında doldurulabilecek.
HGS, fiyatının yüksekliği nedeniyle vatandaşların KGS kadar ilgi göstermediği Otomatik Geçiş Sistemine (OGS) rakip olacak. 5 banka tarafından 40 - 60 lira arasında satılan OGS cihazlarının yerini 5 liralık HGS etiketleri alacak.
İzmir’i Aydın ve Çeşme’ye bağlayan otoyollarda test edilen yeni sistemde, 5 liraya alınacak çipli HGS etiketleri arabaların ön camına yapıştırılıyor. Türkiye’deki yaklaşık 600 KGS gişesi HGS’ye dönüşecek. OGS gişelerine de HGS’yi tanıyacak uygulamalar yerleştirilecek. Türkiye’de yaklaşık 2 milyon 800 bin OGS, 8 milyon da KGS kullanıcısı var.
ÖNCEKİ HABER
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “OGS ve KGS’yi kaldırıyoruz. Hepsi tek sistem olacak. Sistemin adı ise HGS (Hızlı Geçiş Sistemi). Temmuz-ağustos aylarında devreye sokuyoruz” dedi.
Akıllı Ulaşım Sistemleri Çalıştayı’nda konuşan Binali Yıldırım, Akıllı Ulaşım Sistemleri’nin yol ve altyapı olmadan tek başına bir işe yaramayacağını belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Akıllı Ulaşım Sistemleri, mevcut altyapımızı etkin kullanmak için önemli bir araç. İstanbul trafiğinin nedenlerinden birisi de yolların etkin kullanılamaması. Otoyollarımızda KGS ve OGS var. OGS hadi diyelim, biraz daha zaman tasarrufu sağlıyor. Ama KGS maalesef ciddi anlamda bir zaman kaybına sebep oluyor. Şimdi bunları kaldırıyoruz. Hepsi tek sistem olacak. Direkt aracınızı algılayacak ve geçecek ve onlar bedava dağıtılacak, belki de çok cüzi bir paraya bilmiyorum. Geçtiğimiz günlerde Haliç Köprüsü’nde ayrılma olayı yaşandı. Köprü, viyadük ve anayollarda deprem çalışmaları yapılıyor. 3 yıldır Boğaz köprüleri, Haliç ve otoyollardaki sanat yapıları da dahil, köprülerde ve viyadüklerde depreme yönelik inceleme ve güçlendirmeler yapılıyor.”
HGS, hgs nedir, hgs nezaman,hızlı geçiş sistemi,KGS yerine HGS,OGS yerine HGS,hgs hızlı geçiş,hgs hızlı geçiş sistemi,hızlı geçiş sistemi nerelerde var,hgs nerelerde var

Hızlı Geçiş Sistemi


HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) ve otoyol- köprü özelleştirmesi

Hızlı Geçiş Sistemi (HGS)

Hızlı Geçiş Sistemi HGS, 17 Eylül 2012 tarihinde başlıyor.
Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) nin yerini alacak sistemde cama yapışan RFID etiket veya Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın deyimiyle “Fiyakalı” kart kullanılacak.
Cama yapışan etiket bedeli 5 TL. Fiyakalı Kartın bedeli 15 TL. olacak.
Bu etiket veya Fiyakalı kart PTT şubelerinden veya yoldaki benzin istasyonlarından alınabilecek. Aldın, cama yapıştırdın, gişeye geldiğinde ne olacak?
Önemli kısmı da burası zaten. Gişeden geçmek için hesapta bulundurulması gereken miktar var. HGS etiketlerini araçlarının cinsine uygun alacak olan sürücüler, birinci sınıf araçları için alacakları etikete en az 60 lira, ikinci sınıf araçlarda 75 lira, üçüncü sınıf araçlarda 106 lira, dördüncü sınıf araçlarda 135 lira, beşinci sınıf araçlarda ise 163 lira yükleyecekler.
Birinci sınıf araç etiketindeki para miktarı 45 liranın altına düşmesi durumunda sürücünün cep telefonuna uyarı mesajı gelecek, para miktarı 30 liranın altına düşmesi durumunda ise kara listeye alınan etiketin hesabı kapatılacak.
Bir sürü laf kalabalığının amacı 8 Milyon KGS kartlı aboneden başlangıçta 65-75 TL. parayı almak. Hesaplarda ise sadece birinci sınıf araçlar için 45 TL.lik blokenin sağlanması. Öyleyse bir hesap yapalım. Başlangıçta alınan etiket ve fiyakalı kart bedellerinden ortalama 80.000.000 TL. Garanti paradır. Bankaya ilk seferde yatırılması gereken bedel ortalama 800.000.000 TL. Hesaplarda sürekli kalacak bloke miktar ortalama 400.000.000 TL. dir.  (Rakamlar yeni paraya göredir. Hep derler ya eski paraya göre altı sıfır daha koyunuz.)
Bir süre sonra OGS geçişleri de HGS’ye dahil edilecek. OGS abonesi Cyclops Teknoloji A.Ş.ye göre 2.000.000 civarındadır.
OGS sistemini Aselsan yapmıştı. OGS sistemini yapan Aselsan HGS’yi de yapardı. HGS’nin neden Aselsan’a verilmediği soru işaretidir. HGS, adı sanı duyulmamış, bu konuda yeterli referansı olmayan TETAŞ Grup Şirketi Cyclops Teknoloji A.Ş.ye verilmiştir. Bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yazsın.
OGS sisteminde geçişlerde hızın 30 km. düşürülmesi zorunlu olduğu halde, gişeyi tutturamayan pek çok araç gişe bariyerlerine çarpmıştı. HGS tanıtımında Lombardini marka araçla hız testi yapılmış. Amaç belli, 195 Km/h hızla giden aracı bile okuduğunu göstermek ama bizim millet plakaları kapatıp geçmeyi de beceriyor.
OGS’den gelecek miktarı da hesaba dahil ettiğimizde bloke miktarın 600.000.000 TL. civarında olacağını görebiliriz.
Bu kadar büyük bir paranın işletme geliri kimin olacak?
İşte sıra onu açıklamaya geldi.
OTOYOLLAR VE KÖPRÜLERİN ÖZELLEŞTİRİLMESİ
TC Başbakanlık Özelleştirme İdaresi tarafından Oto ve köprülerin 25 yıllığına işletme ihalesine 03 Eylül 2012 günü 5 adet başvuru yapıldı. Başvuru yapan firmalardan ihaleyi kimin kazanacağı önümüzdeki günlerde belli olacak. Biri tek başına, diğerleri ortaklık firmalarının aralarında, Fransız, İtalyan, Arjantin firmaları var. Tek başına talip olan Vinci Concessions Holding A.Ş. bir Fransız firması. Ermeni meselelerinde ilk akla gelen Fransız firmalarını protesto oluyor. Vinci Concessions Holding kazanırsa köprü ve yolları kullanmayız olur biter. Bu konuda yazacak çok şey var ama konuyu dağıtmayalım.
İhaleyi kazanan şirkete deniyor ki, 600.000.000 TL. (333.000.000 $) ın hazır, bankada bekliyor. Artık, çok net olan aylık gelir tablosu da önlerine konmuştur. Bilançoya bakılacak, 25 yılda ne kadar kazanırım diye hesap edilecek. Basit yani. Ödeyecekleri parayı çıkartacakları garanti bir işe neden girmesinler?
Başbakanlık Özelleştirme Dairesi Başkanlığınca hazırlanan Otoyollar ve Köprülerin Özelleştirilmesi Ön Tanıtım Dokümanı lütfen okuyunuz. Tüm gelir gider hesapları bulunuyor.
BEN SORUYORUM, SİZ DE SORUN..
1.HGS neden Aselsan yerine TETAŞ Grup Şirketi Cyclops Teknoloji A.Ş. ne verilmiştir?
2.Milletin parası ile yapılan, otoyol ve köprüler para basarken özelleştirme gerekçesini açıklayınız.